top of page

כלבים וחתולים - אהבה או שנאה?



מי מאתנו לא ראה את הכלב הזועם שואט במעלה הרחוב, אחרי חתול סמור שיער אשר בכוחותיו האחרונים מדלג על ענף עץ גבוה, נעצר לנוח, מנקה את ציפורניו באדישות, ומביט למטה בכלב המתוסכל, אשר ממשיך לנבוח ולהרעיש עולמות. לצופה מהצד אין שום ספק שמדובר בשנאה תהומית אשר שום מאמצי תיווך, גישור או פישור יביאו לדו קיום בשלום (נשמע מוכר? ).


אולם לרבים מאתנו יש כלבים וחתולים הגרים יחדיו באותו בית בשלום ושלוה, ואף נהנים להתחכך אחד עם השני, לישון ולשחק יחד, כלבות או חתולות מניקות לא יסרבו להניק גורים של האויב לכאורה. קיימים הבדלים רבים בין שתי חיות המחמד המתחרות על ליבו של האדם. הכלב הוא בעל חיים החי בלהקה, מקבל עליו את מנהיגותו של ראש הלהקה- במקרה שלנו האדם, ולכן הוא מציית לרב חוקי הבית.החתול לעומת זאת הוא עצמאי, חי כבודד בטבע ואינו בוחל בשום אמצעי לשמור על פרטיותו.

כל זה יכול לגרום לחיכוכי דיעות ולסיכסוכים מקומיים אשר בדרך כלל מסתיימים ללא אבידות או נזקים. גם המרדפים הדרמטיים אינם אלה תגובה אינסטינקטיבית של הכלב לרדוף אחרי כל דבר הנע במהירות (גם כדור) - שרידים לחוש הציד שלו. ישנם מקרים אשר כלבים מגזעים מסוימים אכן לצערינו הורגים את החתול אולם אותם כלבים הם תוקפנים ומסוכנים גם לבעלי חיים אחרים מלבד החתול, וחשוב מאוד להקפיד לא לשחרר אותם ללא השגחה.

גם החתול אשר ירגיש מאוים או החתולה אשר מגינה על גוריה יתקפו את הכלב הסקרן אשר התקרב ללא מחשבות זדון.


בהצלחה

דר׳ שנקלר

מאת ד"ר שלמה שנקלר ©

כל הזכויות על המידע באתר זה שמורות לד"ר שלמה שנקלר - וטרינר © .

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך או בכל אמצעי אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר - כל חלק שהוא מן החומר המופיע באתר זה, חלקו או מקצתו, אלא ברשות מפורשת בכתב מאת ד"ר שלמה שנקלר.

bottom of page